top of page

INFORMACE O TÁBOŘE
Termín: 3.8. - 11.8. 2024
Cena: 5 500

Zbývá poslední volné místo!

Doprava

Doprava dětí s vedoucími na tábořiště je zajištěna pomocí autobusu RegioJet. Odjíždíme zpravidla ráno ze stanice Praha, Na Knížecí (Metro B). Zavazadla dětí vezou vedoucí buď dodávkou, nebo vlekem. Cesta trvá přibližně 2,5 hodiny.

Vracíme se kolem brzkého odpoledne opět na stanici Praha, Na Knížecí (Metro B).

Pokud nebydlíte v Praze, tak je možné dítě přivézt nebo odvézt přímo na tábořiště.

Tábořiště

Samotná základna tábora se nachází v podhůří Šumavy,  kousek od města Rožmberk nad Vltavou,  za stejnojmenným vodáckým kempem. (mapa)

V tábořišti se nachází 18 stanů s podsadou, ve kterých jsou děti a vedoucí ubytováni, a kuchyně spojená s jídelnou. Asi 200 m od tábořiště je umývárna s pitnou vodou, sprchami a záchodem.

Kromě tábora máme k dispozici dvě velké louky, rozsáhlý les a řeku Vltavu. Dohromady toto všechno tvoří dostatečný prostor pro zajištění atraktivního programu.

Táborníci a družinky

Děti ve věku 10 až 17 let (včetně) jsou rozděleny do smíšených skupin (chlapci a dívky dohromady), ve kterých hrají různé etapové hry a podílejí se na službě v kuchyni. Osazenstvo družin se vytvoří a mění se jen ve

výjimečných situacích.

Na lodích necháváme rozdělení posádek čistě na dětech, jedině rozhodneme, kdo bude kormidelník a kdo háček. V průběhu tábora se mohou posádky a pozice na lodi měnit. Klademe důraz na individuální přístup, proto je na táboře pouze 20 dětí a 8 vedoucích.

Pokud máte mladší dítě, tak nám zavolejte a domluvíme se.

Program

Každý rok pro děti připravujeme originální celotáborovou hru. V minulosti jsme se vydali do doby Vikingů, daleké Číny nebo až na samotný divoký západ. V průběhu tábora pořádáme různé tematické etapové hry. Snažíme se, aby náplň programu byla pestrá a děti mohly uplatnit své fyzické a mentální zdatnosti.

Nejvíc času ale trávíme na řece Vltavě. Několikrát sjíždíme úsek z Vyššího Brodu do Rožmberku nad Vltavou a z Rožmberka do Českého Krumlova společně se spaním pod širým nebem a prohlídkou města. Dle počasí a nálady někdy cíl cesty prodloužíme až do Zlaté Koruny. Naše nejpoužívanější lodě jsou klasické kánoe typu Maku Vydra, ovšem pro odvážlivce máme i dva jednomístné kajaky.

Pokud zbyde čas, tak podnikáme výlety na hrad Rožmberk a do Českého Krumlova, do grafitových dolů, na Lipno nebo na zříceninu Vítkova hrádku.

Bohužel počasí ani čas ovládat neumíme, proto se všechny aktivity nedají stihnout. Snažíme se ale každý rok vybrat něco, kde jsme minule nebyli.

Samozřejmě nám záleží, aby se děti co nejvíce naučily, proto mají naši vedoucí každý večer krátké přednášky různých tábornických dovedností, od sekání dřeva, přes orientaci v přírodě až po zdravovědu či vázání jednoduchých uzlů. Vše si děti sami vyzkouší.

Poslední večer probíhá vyhlášení vítězné skupinky, křest novopečených vodáků či zadáků a slavnostní hostina. To vše u velkého slavnostního ohně, který má čest zapálit vlastnoručně vyrobenou loučí nejšikovnější dítě za daný turnus.

Vedoucí a pomocníci

Po celou dobu tábora na děti dohlíží zkušení vedoucí. Každý je zkušeným vodákem, který by mohl jet Vltavu i poslepu. Snažíme se, aby se u nás děti cítili jako doma, proto si všichni tykáme a na táboře společně vytváříme rodinnou a pohodovou atmosféru.

Dále máme tři zdravotníky, kteří se starají o bezpečnost, jak v táboře tak hlavně na vodě. A o kuchyni se stará naše vlastní kuchařka.

LVT Rožmberk splňuje všechny náležitosti vyhlášky 106/2001 Sb. pro konání dětských zotavovacích akcí.

Více o jednotlivých vedoucích a pomocnících